Reis mee met de VW T3

De eerste week, Zweden bereikt!

Zondag 20 juli

Vertrek vanuit Middelrode. Eerst nog even het busje showen bij Dolly (Eva's oma) en op naar Groningen, Stadspark! Na 230 km tevreden hebben gereden (je hoort niks rammelen of kraken!), zonder kaart zo in een keer.. de camping gevonden. De tent opgezet, aangezien we wel erg benieuwd waren of hij bij aansluit bij het busje. Gelukkig, wij blij met onze tent. (Niels iets minder, hebben we begrepen). Mooie camping, zo midden in een groot park.

Maandag 21 juli

Regen, regen, regen.. hm. Mooi de tijd om Robbert zijn haar heel kort te scheren. Iedereen dacht dat dat toch niet zou gebeuren. Nou.. we hebben de foto's als bewijs! En het staat (wonderbovenwonder) gewoon kei goed!

's Middags klaarde het gelukkig op en zijn we naar het centrum gelopen. Nog even de laatste dingen gekocht die niet konden ontbreken in ons busje. Toen we terug kwamen was onze tent zowaar bijna helemaal droog! Na het eten snel in gaan pakken en dat was nog maar net op tijd.

Dinsdag 22 juli

Al vroeg reden we het Stadspark uit met de missie om snel door Duitsland te rijden. Via Hamburg, Itzehoe naar Rensburg, en bij Flensburg passeerde we weer een grens! Denemarken gehaald! Besloten de snelweg af te gaan en op zoek naar een camping. Åbenrå, aan een fjord leek ons wel een mooi plekje. Toen we Åbenrå binnen reden viel een camperplaats ons op.. even kijken! En daar tufte wij met ons oranje busje tussen allerlei grote campers. Even voelde wij ons heel klein. Tot we ons realiseerde dat wij de enige waren die nog niet met pensioen waren.. hà!

Alle Hollanders kwamen ook even praten, vertellen waar zij allemaal waren geweest en zo vloog de tijd (en de wolken) voorbij.

Woensdag 23 juli

'Het zonnetje schijnt!... ow, het is pas 6 uur!'

Gelukkig bleef de zon schijnen! En zo zagen wij de Åbenrå fjord mooi in het zonlicht vanuit ons bed. Na het ontbijt weer verder gereden richting Billund en een mooie camping in een natuurgebied in Jelling uitgezocht. Lekker een relaxdagje in het zonnetje. Er leek ineens een VW transporter meeting te zijn, toen een VW T2 en later een T3 bij ons op het veldje kwamen staan. We zijn toch niet de enige ;)

Donderdag 24 juli

Schitterend weer, een mooie dag om naar Legoland te gaan. Helaas waren wij niet de enige die dat dachten. Vallend over de krijsende kinderen zijn we het park doorgewurmd. Er stonden zelfs rijen voor de poort te wachten die niet meer naar binnen mochten. Maar, toch een leuke dag!

Vrijdag 25 juli

Op naar Hundige, waar we een mooie camping hebben uitgezocht, dicht bij een treinstation naar Kopenhagen en het strand. Via 2 grote bruggen en mooie binnenwegen deze rustige camping bereikt. Verder niks echt beleefd..

Zaterdag 26 juli

Met de S-trein naar Kopenhagen gegaan en lekker heel de dag rondgestruind. Het was weer heerlijk weer, druk en toch, alles zo gemoedelijk, vriendelijk.. ja, een mooie stad! De foto's geven alvast een kleine impressie, maar Kopenhagen is aan te raden voor een citytrip!

Zondag 27 juli

Alles weer in de bus en op naar Zweden! Via de tunnel/brug naar Malmö, via Göteborg naar Tjörn gereden, waar we aan de voet van een grote brug, de Tjörnbron, op een camping staan. En zowaar.. hier is draadloos internet ;)

Dus, tijd voor een update!

En zo is de eerste week voorbij gevlogen, hebben we al 1500 km gereden en doet het busje het nog steeds goed. Start nog altijd (na gemiddeld een poging of 2), heeft nog geen druppel olie verbruikt en bevalt nog steeds goed.

Bedankt voor alle leuke reacties,

We genieten er zeker van!

Groetjes,

Robbert en Eva

Ferry Kamerman

Wat een plezier om jullie reis verhaal te lezen, ik zit met een glimlach achter mijn computer. Dat haar staat je idd wel goed, army men.
Nog veel reis plezier, ik lees het wel!
Groet Ferry

Henny

Hoi Eva en Robbert. Leuk jullie verhaal te lezen. Wij
(wij zijn Rein en Henny) zijn ín 1977 ook op weg geweest naar de Noordkaap maar aangezien wij maar 3 weken hadden en we in de buurt van de Poolcirkel verkeerd gereden waren hebben we toen niet doorgezet, wat we altijd nog jammer vinden.
Hebben jullie wel aan anti-muggenspray gedacht, die zul je beslits nog nodig hebben als je noordelijker komt en de zon schijnt. Ik wens jullie nog een heel plezierige reis, maar dat zal beslist wel lukken!
Groetjes van Henny.

Antoinette te Wierik

Hallo Eva en Robert,

Ook ik vind het ;leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben zelf nog nooit in Zweden geweest maar krijg er toch zin in om er heen te gaan.
Heel veel plezier en ik verheug me al op jullie verdere verhalen.

gr

Antoinette

Riky

Ha die Eva en Robbert

Het is al weer een weekje geleden dat Guido en ik terug zijn van een geweldige mooie vakantie in Noorwegen.
Ook wij zijn via Denemarken (overnachting Kopenhagen,citytrip doen we afgesproken) Zweden (Oslo) naar Noorwegen gereden. Een geweldig mooi land bestaand uit bergen,9net nog veel sneeuw) meren. duizenden watervallen, bruggen (eentjes zelf 25 km lang)ferry's en fjorden. We hebben veel gewandeld en het weer was daar perfect tussen de 20 en 25 graden met af en toe een buitje. We hebben prachtig mooie wandelingen gemaakt (zelf naar een gletsjer) en na in totaal 5860 km gereden te hebben kijken we terug op een prachtige vakantie in Noorwegen. Fijn te horen dat alles perfect gaat bij jullie en als jullie de eerste week al de omgeving erg mooi vonden weet je niet wat je nog te wachten staat. Geniet ervan en ik blijf jullie volgen.

Have fun Gr Riky

Sandra & Vincent

Hallo vakantiegangers,

Bedankt voor het SMSje, ondanks jullie afwezigheid is de verjaardag van Sandra toch nog een succes geworden. Tevens bedankt voor jullie cadeau. Dennis en Rebecca hebben (ook namens jullie) twee bedels gegeven voor aan mijn Pandora-armband. Hier ben ik onwijs blij mee.
Met veel plezier lezen we jullie reisverslagen en bekijken we jullie foto's. Wat een avontuur zeg! Gelukkig is de bus weer gemaakt en kunnen we de komende tijd nog meer leuke verhalen van jullie verwachten. We wensen jullie nog veel plezier in Noorwegen!

Groetjes,

Vincent & Sandra