Reis mee met de VW T3

Vanuit Noorwegen, busje weer gerepareerd..

Maandag 28 juli

Wat een dag was dat!

Het was weer schitterend weer, warm en wij dachten een paar uurtjes rijden, dan zijn we in Oslo. Vanuit Tjörn, Zweden naar Oslo, via Halden, Rakkestad, Fetsund en Lillestrøm gereden. In Oslo wilden we een stadscamping zoeken. Dat was echt een drama.. Eerst gingen we naar een camping Bogdad, rond 5 uur, daar werden we erg apart behandeld door de receptioniste, werd er iets té lang door de walkietalkie gepraat en vervolgens was er alleen een plek, midden op een grasveld, zonder schaduw en stroom. En dat voor 300 Kr (delen door 8) en douche betalen.. hm, we kijken wel verder. We vertrouwde er gewoon niks van.

Dus op naar de volgende camping, Ekeberg, helemaal aan de andere kant van Oslo en tegen de bergen omhoog. Erg steile stukken omhoog, maar ook naar beneden en toen was er ineens een drempel. Wie verzint dat! Vol in de ankers, het busje wist er ook geen raad mee en ging al steigerend met de voorwielen in de lucht overheen en kwam iets te hard neer, en sindsdien ging het schakelen niet meer zo soepel. Hij wilde niet in zijn 1, liever niet in de 2, alleen in de 3 en 4. En dat midden in een zo'n grote stad!

Bij de 2e camping aangekomen, inmiddels 8 uur, bleek deze helemaal vol. Er was een jeugdvoetbaltoernooi en echt een grote drukte. Gelukkig kon de receptioniste ons wel vertellen overeen andere camping, niet in de gidsen vermeld. Weer een stuk rijden uiteraard, maar daar was de Fjord Oslo Camping dan. Ook deze was vol, maar de beste man had nog wel een klein plekje voor ons, vooraan bij de slagboom. En om half 10 stonden we dan eindelijk op een plekje.

Dinsdag 29 juli

Robbert heeft even onder het busje gelegen en wat bleek nou, een stukje van de schakelstang was versleten en daar had hij samen met de garagehouder een rubberen dopje overheen gemaakt en door de sprong van het busje was dit rubber gescheurd en verschoven. Het rubber eenmaal verwijderd ging het schakelen weer goed. Busje weer gemaakt!

Ondertussen konden we een beter plekje krijgen op de camping en hadden we al besloten vandaag niks te doen aan de Oslo Fjord. In bikini en zwembroek naar het water gelopen waar het vol lag met Noren. Ineens werd ons duidelijk waarom die allemaal zo poepiebruin zijn. En vrijwel iedereen leek een wegwerp BBQ bij te hebben. 's Avonds aan de Fjord gekeken hoe het onweerde boven Oslo en eenmaal terug bij ons busje bleek het ook bij ons te gaan onweren.

Woensdag 30 juli

Een dag Oslo! Met de bus (niet ons busje) naar Oslo Centraal en daar de Oslo pas gekocht. Na een wandeling door de grote winkelstraten en rond het paleis een lunchplek uitgezocht waar we een heerlijk broodje (zeg maar brood) hebben gegeten. Toen naar de haven om met een boot naar een schiereiland te gaan waar verschillende museums zijn over de Vikingen en schepen die ze hebben teruggevonden. Uiteindelijk weer met het bootje terug en bleek het al later dan we dachten, dus de bushalte voor de terugweg gezocht.

Donderdag 31 juli

Alles weer in de bus, vandaag naar Flå waar we een camping hebben uitgezocht om een paar dagen te relaxen, want als we in dit tempo doorgaan staan we volgende week al op de Noordkaap. Ook deze camping bleek vol, maar Nederlandse eigenaren, dat onderhandelt toch iets makkelijker. Dus uiteindelijk, toch een plekje en onze tent weer opgezet. Eenmaal goed en wel zittend begon het te onweren/regenen wat steeds harder en harder ging.

Vrijdag 1 augustus

Weer schitterend weer na al die regen van gisteravond! We zijn gaan kanoën van Stavn naar Roppe, een flink aantal kilometers! Maar tot nu toe valt het nog mee met de spierpijn.

Bedankt voor alle leuke reacties. We zien de mailinglist groeien en groeien en gaan steeds meer opletten welke foto's we online zetten, zo vaak als ze worden bekeken!

Sorry van het mailtje van dat filmpje, dat was niet de bedoeling.

Maar nu jullie toch allemaal een mailtje hebben ontvangen, ook maar meteen een update

Groetjes,

Robbert en Eva, vanuit Stavn